Nog heel even en Jasper Koelewijn en zijn verloofde Grejanne gaan samenwonen in hun eerste woning in Bunschoten-Spakenburg. “Het is een woning uit 1993 waarin nog best wat moest gebeuren om het naar onze smaak te krijgen. Dus na de sleuteloverdracht waren we er zo’n beetje elk vrij uurtje te vinden”, vertelt Jasper terwijl hij na een dag werken weer aan het klussen is in hun nieuwe woning.
Voor het hypotheekadvies hebben Jasper en Grejanne de hulp ingeschakeld van WelBijWim. Hoe hij dit adviestraject heeft ervaren? Daar vertelt hij in dit interview alles over.
In eerste instantie hadden Jasper en Grejanne hypotheekadvies aangevraagd bij een kennis van hen. Maar daar kwamen ze er qua hypotheek en vaste lasten niet helemaal uit. En dus begon de zoektocht opnieuw. “Toen een collega van mij hoorde dat wij met een huis bezig waren, adviseerde hij om eens met Wim Muijs van WelBijWim te praten. ‘Want hij ontzorgt je in alle opzichten’”, begint Jasper.
Hij vervolgt enthousiast: “Aangezien de hele familie van mijn collega via WelbijWim een hypotheek had afgesloten -en zij allemaal positief waren-, gaf dat ons ook een vertrouwd gevoel. En dus besloot ik WelbijWim te benaderen om een afspraak in te plannen. Vanaf het eerste moment dat wij Wim spraken, voelde het gewoon heel goed en vertrouwd. Zo zei Wim bijvoorbeeld ‘Ik weet hoe lastig het is als je als leek begint in deze branche. Dus het maakt niet uit wat het is, je mag het mij altijd vragen’. En dat is mij altijd bijgebleven. Heel fijn dat je altijd binnen kan lopen of een appje kan sturen als je vragen hebt!”
Hoe Jasper de samenwerking met WelBijWim heeft ervaren? “Heel goed! Als ik hem een 11/10 kon geven, dan deed ik dat”, zegt hij lachend. Waarom die elf? “We werden ontzettend goed geholpen tijdens elke stap van de hypotheekaanvraag. En alles werd duidelijk uitgelegd:
We konden voor alles bij hem terecht en kregen eigenlijk altijd binnen twee uur al een antwoord. Dat gaf ons echt een goed en vertrouwd gevoel. We konden ervan op aan dat het goed zou komen en dat Wim het beste met ons voor had.”
En was het hypotheekadvies ook duidelijk? “Zeker! Wij wisten als leken bij de helft van de documentatie eigenlijk niet wat erin stond. En waar je dan eigenlijk een handtekening onder zet. Zo stonden er in het taxatiedocument nog best wat onduidelijkheden voor ons. Dat legde Wim vervolgens in Jip-en-Janneke-taal uit, net zo lang totdat we het wél begrepen”, licht Jasper toe.
Die slogan klopt echt”, zegt Jasper instemmend. “Wij hadden bijvoorbeeld een tegenslag met het indienen van een paar stukken. Doordat het in de hypotheekwereld zo snel verandert, werd de rente eigenlijk te hoog voor ons. Wim adviseerde om ook nog een aantal andere opties te bekijken. Vanuit een helikopterview heeft hij gekeken wat het beste was voor ons. Hier kregen we eerlijk én objectief advies over. Wat is het beste voor jullie persoonlijke situatie? En waarom is dit dan de beste keuze? Dankzij dit eerlijke hypotheekadvies hebben wij ons huis kunnen kopen en daar zijn wij Wim heel dankbaar voor! Fijn om één aanspreekpunt te hebben voor al je vragen rondom de hypotheekaanvraag en de periode daarna. Want ook tijdens en na de sleuteloverdracht staat Wim nog steeds voor ons klaar als we vragen hebben.”
Ben jij op zoek naar een woning en kan je daarbij nog wel eerlijk én duidelijk hypotheekadvies gebruiken? De adviseurs van WelBijWim staan voor je klaar. Plan een afspraak in via onderstaand formulier.
Terug naar het overzicht
Bij andere hypotheek adviseurs werd ons verteld dat we geen hypotheek konden krijgen, omdat ik geen vast contract heb. De adviseur van WelBijWim liet direct zien wat de mogelijkheden waren. Toen kon het ineens wel.
- Eric Hartog